Door De Redactie op 31 januari 2014

PvdA presenteert lijst met trots

Met trots presenteert de PvdA Oude-IJsselstreek haar kandidatenlijst voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014. Het is een zeer diverse lijst geworden met een goede mix van ‘oud’ en ‘nieuw’. Mensen die samen en met enthousiasme willen gaan samenwerken met de inwoners, ondernemers, organisaties en andere politieke partijen in de Oude IJsselstreek.Op de lijst van 34 personen staan maar liefst 6 nieuwe kandidaten bij de eerste 10.

Er staat veel te gebeuren in de gemeente en een goede verankering van de kandidaten is daarom cruciaal. De kandidaten zijn allen maatschappelijk actief; een voorwaarde om als PvdA-volksvertegenwoordiger te kunnen opereren. De PvdA gaat met deze kandidatenlijst met een gerust hart de toekomst in en doet iedereen een handreiking om samen te werken aan het welzijn van de gemeente Oude IJsselstreek en de regio.

De komende jaren zijn “Werk” en “Zorg” de grote dossiers. Belangrijke onderwerpen waarbij ervaring en stabiliteit onmisbaar zijn. Daarom kiest de PvdA op de belangrijkste posities op de kandidatenlijst voor mensen die van aanpakken weten en zich bewezen hebben. John Haverdil, huidige wethouder, bezet plaats nummer 1 terwijl fractievoorzitter Ton Menke de tweede plek inneemt. Deze twee lokale PvdA-boegbeelden staan voor continuïteit en het aanpakbeleid van mouwen opstropen.

Bekenden bij de eerste tien zijn niet alleen John Haverdil en Ton Menke op 1 en 2. Ook het Silvoldse raadslid Hein van Groningen (4) en de Ulftenaar Henri van Amerongen (6) zagen we al eerder op de lijst. In Varsseveld niet onbekend, maar wel nieuw op de lijst is Gijs van de Beek op nummer drie. Gijs was actief betrokken bij TopDorp Varsseveld en was bestuurslid van Varssevelds Belang. Op vijf vinden we het jongste kandidaat-gemeenteraadslid van de gemeente: Yannick Jorna uit Gendringen. Yannick studeert en is jeugdleider bij vv Gendringen. De laatste vier namen op de lijst zijn allen nieuw: Leo Epskamp (Terborg, nr 7), Nurhayat Ozturk (Silvolde, nr 8), Mustafa Kurt (Ulft, nr 9) en Maureen Bannink (Gendringen, nr 10).

1. John Haverdil (Ulft)
  2. Ton Menke (Ulft)
  3. Gijs van de Beek (Varsseveld)
  4. Hein van Groningen (Silvolde)