Door De Redactie op 20 september 2016

PvdA op werkbezoek in Varsselder.

De PvdA Oude IJsselstreek bracht vrijdag 9 september een werkbezoek aan het dorp Varsselder. Marcel Driever en Joris ten Have van school Pius X leidden de delegatie door de dorpsschool. Zij benadrukten het belang van de school in de dorpsgemeenschap van Varsselder-Veldhunten. Wim Klompenhouwer van de Vereniging Dorpsbelangen vertelde over het bloeiende verenigingsleven en over het grote draagvlak bij de bevolking voor tal van initiatieven en projecten. Met name werd ook aandacht besteedt aan het herinrichtingsplan voor de Hoofdstraat, dat er al langere tijd ligt en vanuit de bevolking gedragen wordt. Onduidelijk is nog steeds wanneer het plan daadwerkelijk gerealiseerd gaat worden en hoe de financiering tot stand gaat komen. De PvdA-delegatie kon in ieder geval vaststellen dat het groen in de Hoofdstraat dringend aan onderhoud toe is.

De gesprekken en de wandeling door het dorp hebben de PvdA’ers veel geleerd over zowel de mooie elementen in het dorp en haar bewoners als de problemen die er ook zijn.

IMG_2671  IMG_2664