Nieuw college Oude IJsselstreek

4 juni 2022

Hierbij het coalitieakkoord zoals dat in de raadsvergadering van 2 juni jl. voor kennisgeving is aangenomen.

Onze fractie kijkt terug op een prettig verloop van de coalitiebesprekingen. De gesprekken waren steeds inhoudelijk en gericht op samenwerking.

Hoe prettig die gesprekken ook waren, de onzekerheden van vandaag en morgen werpen hun schaduw vooruit; de bestaanszekerheid van veel van onze inwoners staat onder grote druk. Dalende koopkracht, hoge inflatie en energieprijzen raken huishoudens net een minimaal inkomen disproportioneel en inmiddels ook de middeninkomens.

Het nieuwe College beschikt helaas niet over alle knoppen waaraan ze kan draaien om de negatieve effecten zoveel mogelijk te temperen. Maar wat binnen het bereik ligt zal met beide handen worden aangegrepen.

Vanaf deze plaats wensen wij het College, maar vooral natuurlijk John Haverdil heel veel succes bij de uitwerking van het coalitieakkoord. Tijdens de behandeling van het akkoord heb ik hen een symbolisch kompas overhandigd. Een kompas met de naald onverminderd gericht op onze inwoners.

De nieuwe ( geheel vrouwelijke ! ) fractie is inmiddels met veel enthousiasme gestart. Ook de fractieassistenten hebben er zin in. Samen maken we er iets moois van. Kortom een voorspoedige start voor de komende periode!

Willie Oort, Sylvia van Londen en Doke Tempels wensen iedereen alvast een fijne vakantie.

Lees hier het COALITIEPROGRAMMA

College Oude IJsselstreek