Lees ons wooninitiatief!

10 april 2021

Vanaf vandaag (10 april 2021) is ons wooninitiatief ‘Bouwen in de Oude IJsselstreek’ te lezen:

Lees ons initiatief hier.

Want juist in deze tijd moet de politiek en de gemeente, meer initiatief tonen, perspectief bieden en leiderschap tonen. Daarom steken we als PvdA de handen uit de mouwen en richten we ons op de woningtekorten in onze gemeente. Om deze tekorten in te lopen, moeten we meer en sneller bouwen. Daarvoor zijn inbreiding, herstructurering en nieuwe uitleglocaties per grote kern gewenst en nodig.

Om te kunnen versnellen, zijn er wel ideeën, plannen en plekken nodig. Als PvdA hebben we gezocht naar de bouwmogelijkheden in onze gemeente. We zien ruimte voor zo’n 3000 extra woningbouwmogelijkheden. Maar naast deze bouwmogelijkheden is natuurlijk ook menskracht, een sterke publieke sector en (aanjaag)geld nodig.

Inmiddels hebben we ons plan aangeboden aan het college van B&W en alle andere fracties in de gemeenteraad. Daarnaast gaan we in gesprek met alle kernen.  Hiervoor staan de eerste afspraken  gepland.

Meer weten, stuur ons een berichtje via Facebook, Twitter of mail naar: [email protected]