2 mei 2021

Drie jubilarissen – Dag van de Arbeid

Bestuursleden van PvdA Oude IJsselstreek verrasten zaterdag 1 mei – Dag van de Arbeid – drie lokale leden die de sociaaldemocratische partij al heel lang trouw zijn.

De meest bijzondere jubilaris is mevrouw IJzer-Hulsebos. Zij is geboren en getogen in Blijham en verhuisde begin dit jaar naar Silvolde. Zij is 75 jaar(!) lid van de PvdA. Ze was al lid van de SDAP, de voorloper van de PvdA. De afdeling heeft haar verrast met een speldje, een kaart van voorzitter Nelleke Vedelaar, een grote bos rozen en een stijlvolle PvdA poster.

Ook Willem Vroegindeweij uit Ulft heeft een speldje gekregen voor zijn 50-jarig lidmaatschap. Hij is altijd ondersteunend lid geweest.

Otwin van Dijk ontving een speldje voor zijn 25-jarig jubileum. Hij was nog maar net 2 jaar lid van de PvdA en werd al raadslid in Duiven, daarna werd hij in Doetinchem wethouder. Vervolgens was Van Dijk 4 jaar Tweede Kamerlid. In 2016 kwam hij weer naar de Achterhoek om als burgemeester van de gemeente Oude IJsselstreek aan de slag te gaan.

Proficiat! #DagvandeArbeid