15 mei 2020

Brief colleges B&W gemeenten Laborijn

Brief aan de colleges van B&W van de gemeente Aalten, Doetinchem en Oude IJsselstreek

De fractie van de PvdA Oude IJsselstreek stuurde een brief:

“Op 8 mei 2020 jongstleden kopte De Gelderlander: ‘Wethouders vliegen elkaar in de haren om sociale dienst: ‘Beschamend om discussie over hun rug te voeren’. Dergelijke koppen in ‘chocoladeletters’ doen het normaal gesproken goed in komkommertijd. In deze bijzondere, ingrijpende en hectische tijden van de corona-crisis zijn ze echter ongewenst en vooral ongepast. Nog los van onze eigen opvattingen over het besluit tot ontvlechting van Laborijn, hebben we met plaatsvervangende schaamte en gekrulde tenen kennisgenomen van het betreffende artikel en vooral het bestuurlijk gedrag dat er kennelijk aan ten grondslag ligt. Bestuurders moeten naar onze mening te allen tijde het goede voorbeeld geven of dit in ieder geval proberen en zich nimmer laten leiden door emoties.

De PvdA-fractie in de Oude IJsselstreek vraagt u dan ook de komende periode op een andere, respectvolle en meer professionele manier het ‘dossier Laborijn’ af te ronden.”

Lees de hele brief hier.