Door De Redactie op 17 maart 2013

Bezoek aan speel-o-theek ’t Schakeltje en Willemina Wereld

Het was eigenlijk de bedoeling dat wij speel-o-theek ’t Schakeltje in Varsseveld zouden helpen door onze handen uit de mouwen te steken voor NLDoet. Dit ging helaas vanwege omstandigheden niet door. We konden echter wel op bezoek komen om de speel-o-theek eens beter te leren kennen.

De speel-o-theek liet Anita Nijland, Hans Thomas, Antoinette Duenk en Yannick Jorna zien zo goed te lopen dat uitbreiding gewenst is. De Bettekamp voldoet inmiddels niet meer qua ruimte. Bijzonder aan deze speel-o-theek is het aanbod aan speelgoed voor kinderen met een beperking in de Vlindergroep.

Ook Saskia Neijland en Lilian de Jong van Willemina Wereld waren aanwezig. Zij staan voor het plan om de Wilhelminaschool, die binnenkort leeg komt te staan door een fusie, om te vormen tot een plek voor beter samen leven, spelen, ontdekken, leren en werken. Een samenwerking met de speel-o-theek is daarbij één van de opties.

Wij willen speel-o-theek ’t Schakeltje en Willemina Wereld hartelijk danken voor de warme ontvangst!