1 september 2021

Ben jij of ken je ons nieuwe raadslid?

Dé plek waar de lokale samenleving de politiek ontmoet. Heb je een visie op wat de overheid moet doen of laten? Ben je betrokken bij je omgeving en bij de Oude IJsselstreek? Als je gaat voor rechtvaardigheid, duurzaamheid en solidariteit en voor een sterke en vrije samenleving, dan zoeken we jou als kandidaat voor het raadslidmaatschap!

Verkiezingsprogramma
Op 16 maart 2022 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Het verkiezingsprogramma wordt daarom momenteel geschreven. Maar het belangrijkste ontbreekt nog: een lijst met gedreven kandidaten voor de gemeenteraad. Met mensen die op een aansprekende manier invulling geven aan de sociaaldemocratie. Die ons verkiezingsprogramma willen omzetten in resultaten. Dat programma wordt in de Algemene Ledenvergadering (ALV) van begin december 2021 vastgesteld. We hebben jou nodig bij het opstellen van onze PvdA-kandidatenlijst!

Aanmelding
Jouw bijdrage vormt de eerste stap om tot een uiteindelijke kandidatenlijst te komen. Dus draag je voor als kandidaat. In de bijlage vind je de profielschets, lees ‘m nog eens door. Stuur vóór 1 oktober 2021 een gemotiveerde brief met foto en CV. Acht je iemand anders (ook) geschikt als kandidaat (wel of geen PvdA-lid), tip ons dan! Stuur een korte toelichting en naam, adres en telefoonnummer van deze persoon. In beide gevallen kun je mailen naar de kandidaatstellingscommissie t.a.v. Mark Lauriks op: [email protected] of onderstaand formulier invullen.

Ok, je geeft jezelf en/of enkele bekenden op. Wat gebeurt er daarna?
De kandidaatstellingscommissie benadert deze personen met de vraag of hij/zij daadwerkelijk op de kandidatenlijst geplaatst willen worden. Met kandidaten die echt verkiesbaar willen zijn (globaal in de top-10) en dus niet alleen als lijstduwer willen fungeren, zal de commissie selectiegesprekken voeren. Op basis daarvan stelt zij een advieslijst op voor het bestuur en de ledenvergadering.

Kandidatenlijst 2022

Aanmelden

Ik meld mijzelf aan als kandidaat voor de PvdA-lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 in de gemeente Oude IJsselstreek:
Naam:

Ander aanmelden

Ik acht een ander (ook) zeer geschikt voor de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in de gemeente Oude IJsselstreek. Jouw opgave wordt vertrouwelijk behandeld.
Naam:
Betrokkene is PvdA-lid:
Bovenstaande persoon is geïnformeerd over deze aanmelding:
Naam aanmelder:
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.