Door De Redactie op 22 december 2016

Anna-Lena Hedin-Penninx Kandidaat voor de Tweede Kamer

Met Anna-Lena Hedin-Penninx (1978) uit Silvolde heeft de PvdA een prima Achterhoekse kandidaat op de lijst voor de Tweede Kamerverkiezingen die op 15 maart worden gehouden. Anna-Lena staat op de 40e plaats op de conceptlijst die door het congres van de PvdA in januari zal worden vastgesteld.

Sinds 2011 is Anna-Lena lid van de Provinciale Staten van Gelderland (woordvoerder landbouw, natuur, wonen, zorg & welzijn). Zij is getrouwd en heeft drie kinderen. De afgelopen jaren heeft zij zich met name ingezet voor het behouden van de ondersteuning van vrijwilligers in de provincie, gemeenschapsvoorzieningen in de dorpen en de leefbaarheid op het platteland. Anna-Lena: ‘Den Haag kan op sommige punten nog veel leren van het noaberschap en de innovatieve kracht van de regio Achterhoek. Ik wil ze daar dan ook graag een handje bij helpen’. Wie meer wil weten kijkt op www.anna-lena.nl