Door De Redactie op 29 december 2015

Werkbezoek van Raam Varsseveld

Op maandagmiddag 7 december j.l. zijn Tweede Kamerlid John Kerstens, Steven Kroon (fractievoorzitter PvdA Doetinchem), Ton Menke en ik op werkbezoek geweest bij Van Raam in Varsseveld. Dit bedrijf ontwerpt en produceert aangepaste fietsen voor mensen met een beperking. Reden voor het werkbezoek was onder andere dat ze pas geleden de Metaalunie Smart People Award 2015 in ontvangst hebben genomen: https://www.vanraam.nl/van-raam-winnaar-smart-people-award-koninklijke-metaalunie/news/page/561 Van Raam doet veel aan positieve imagoverbetering van de branche en is een ambassadeur voor het hele MKB-metaal.
Er is nog steeds behoefte aan technische vakmensen. Van Raam werkt daarvoor onder andere samen met de Anton Tijdinkschool in Terborg en andere bedrijven in Varsseveld. Goed om te horen en te zien hoe ze dit aanpakken. Mooie rondleiding gekregen door het bedrijf en de eer om kennis te mogen maken met de oudste medewerker: 93 jaar en al 70 jaar in dienst!

Anna-Lena Hedin-Penninx
Statenlid PvdA Gelderland